VASTGOED

ONS ADVIES EN OPLOSSINGEN VOOR FACILITY MANAGERS

Van de kosten gelinkt aan vastgoed zijn er veel kostenposten die een grondige kennis van de markt vergen.

UW UITDAGINGEN

Onze klanten vragen ons advies over verschillende dossiers:

– Heronderhandeling van huur en “stay or move” studies
– Optimalisatie van stockage en opslagruimtes
– Optimalisatie van de onroerende voorheffing
– Herverdeling van de werkplek
– Kosten gelinkt per zitplaats
– Onderhoud van de gebouwen
– Poetsen van gebouwen: prijs/kwaliteitsratio
– Afvalverwerking: centraal of decentraal

ONZE OPLOSSINGEN
Huur

U vindt dat u te veel huur betaalt? Uw maandelijkse lasten zitten in stijgende lijn? Het is waar dat bepaalde directe en indirecte kosten gelinkt aan de verhuis van een bedrijf veel bedrijven afschrikken. Doe beroep op ons om een eerste overzicht van dit dossier over uw bedrijf te krijgen!

Onderhoud

Het onderhoud van technische installaties betreft voornamelijk drie sectoren: collectiviteiten, tertiaire gebouwen en industriëlen. Het regelmatig onderhoud van uw machines is essentieel om een normale verderzetting van uw activiteiten te garanderen. Indien u extern advies nodig heeft om het potentieel inzake financiële optimalisatie te weten te komen, staan wij ter beschikking voor vrijblijvend advies.

Schoonmaak

Routine en tijdsgebrek kunnen bedrijven grote besparingen doen mislopen in de kostenpost schoonmaak. Enkele aanbevelingen: opgelet voor zeer scherpe prijzen; stuur een volledig en gedetailleerd lastenboek uit; identificeer uw doelstellingen; contacteer de referenties van uw potentiële leveranciers; verzeker u van de correcte operationele invulling d.m.v. vaste kwaliteitscontroles en bijbehorende financiële opvolging.

Security

Inzake security zijn de noden van bedrijven divers. Onze klanten vragen ons advies om de meest innovatieve oplossingen uit de markt te implementeren, maar tegelijk de kosten onder controle te houden. Door onze expertise zijn we in staat competitieve oplossingen voor te stellen die steevast op maat van onze klanten zijn.

Afvalverwerking

Afvalverwerking is een dossier om strikt op te volgen omwille van de vele verplichtingen die ermee gepaard gaan. Elk jaar helpen we grote en middelgrote bedrijven om de procedures te verbeteren, hun afval te valoriseren, ophalingen efficiënter te maken, etikettering te vergemakkelijken en veiligheidsregels te respecteren.

Archivering

Minder dan 20% van de Belgische bedrijven zijn uitgerust met een elektronisch archiveringssysteem. Dit in tegenstelling tot 90% van de multinationals in Europa die wel een dergelijk systeem gebruiken.  Tools om documenten in elektronische vorm te beheren en te bewaren bieden diverse voordelen inzake kostenreductie.

Om een archiveringsproject in goede banen te leiden, kunnen bedrijven beroep doen op ons rond de volgende thema’s: analyse van de huidige situatie inzake archivering, wat zijn de noden en belemmeringen in archivering, vergelijk de verschillende type oplossingen op de markt, enz. Verlies geen tijd en geld en vraag ons advies omtrent elektronische archivering.

0
% gemiddelde gerealiseerde besparingen
0
% acceptatiegehalte van onze oplossingen
0
oplossingen/project (gemiddeld)
0
leveranciers