KANTOORBENODIGDHEDEN

DE BESTE AANKOOPFILIALEN IN EUROPA EN IN HET BUITENLAND

UW UITDAGINGEN

De kostenpost kantoorbenodigdheden is geen evidente taak, omdat verschillende variabelen meespelen:

– Aantal referenties
– Productkarakteristieken
– Duurzaamheid van de producten
– Aantal leveranciers
– Bestelprocedures
– Leveringstermijn en leveringsvoorwaarden
– A-B of C-merken

ONZE OPLOSSINGEN
Bureaumateriaal

Aangezien het een relatief kleine kostenpost is voor bedrijven, zijn de meeste niet erg geïnteresseerd om er tijd in te investeren. Veel bedrijven houden het dan ook bij eenvoudige oplossingen zoals het beperken van de voorraad of overschakelen naar C-merken, hetgeen een nadeel geeft voor het personeel en indirect een negatieve impact heeft op het bedrijfsimago. Doe beroep op onze experts voor een optimaal beheer van uw bureaumateriaal. De gemiddelde besparing op bureaumateriaal bij onze klanten bedraagt 37,8% (2012).

papier

Papier lijkt op het eerste zicht een eenvoudig product, maar is dat allerminst door de vele details. Om uw factuur te verminderen, kan u beginnen met zich de volgende vragen te stellen: gerecycleerd papier of niet? Welke karakteristieken? Groeperen van het papier met bureaumateriaal en toners? Contacteer ons! We helpen u in de zoektocht naar het meest geschikte papier bij de beste leveranciers.

Cartridges en toners

Eerst en vooral is het belangrijk om het verschil te kennen tussen cartridges en toners. Inkt cartridges worden voor individuele printers gebruikt. Toners worden voor multifunctionele printers gebruikt. Multifunctionele printers zijn vaak voorzien van een onderhoudscontract inclusief toners en een “all-in” pricing model. Er zijn verschillende leveranciers in deze categorie en meestal leveren ze ook bureaumateriaal en kantoorbenodigdheden. Eens u de nodige informatie heeft verzameld over uw eigen verbruik en type artikelen, aarzel dan iet om ons te contacteren.

Kantoormeubilair

Kantoormeubilair is zeer specifiek. Doordat deze aankopen niet recurrent zijn, hebben weinig bedrijven hier ervaring mee. Bovendien zijn de benodigde artikels zeer verschillend waardoor bedrijven weinig kans hebben om zelfstandig interessante prijzen te verkrijgen. Om uw kosten te verminderen, kan u proberen om de gewenste artikelen van de volgende zes maanden te groeperen. Hierdoor kan u grotere volumes bestellen en uw volumekorting afdwingen, en impulsieve aankopen verminderen.

Verpakkingen

Binnen de categorie verpakkingen adviseert Bridgewater haar klanten over verschillende producten zoals kartonnen dozen, flessen, vaten, plastic zakken, plastic wikkelfolie, houten paletten, containers, caddies, displays, enz. Veel bedrijven, vooral in de (groot)industrie, of logistiek gebruiken zulke producten zeer regelmatig. Hoewel deze producten individueel weinig kosten, kunnen ze gezamenlijk hoge kosten met zich meebrengen. De meest voorkomende problemen zijn: beperkte keuze aan leveranciers, asymmetrische informatie, onzichtbare kosten, louter financiële criteria om beslissingen te nemen. Contacteer ons voor meer informatie!

0
% gemiddelde gerealiseerde besparingen
0
% acceptatiegehalte van onze oplossingen
0
oplossingen/project (gemiddeld)
0
leveranciers